#147 Roku Rockar Trade Desk

Vi är utan tvekan inne i ett sekulärt skifte från kabel tv till streamad video. I USA har snittpersonen 4 streamingtjänster, 38% har 5 eller fler tjänster och streamingtjänster kommer i snitt växa 23% i 2020. 

Släng därmed in att uppkopplad TV, TV apparater som är uppkopplat mot internet, utgör 29% av allt TV tittande men endast utgör ca 3% av all TV annonsering, en marknad värd $200 miljarder globalt, så ser man att det finns möjligheter för företag att tjäna stora pengar.

Facebook och Google har trots allt blivit internetjättar tack vare att dom utnyttja sitt stora ekosystem för att locka in företag att annonsera på deras plattformar.

Men vad gör man om man vill marknadsföra på plattformar utanför Facebook eller Google? Vad gör man om man vill marknadsföra lika effektivt som på Facebook och Google fast på TV?

I veckans avsnitt av Market Makers så går Fabian och Niklas igenom två bubblare inom nästa generations marknadsföring: The Trade Desk och Roku.

—–

Besök gärna vår sponsor Best Secret, det hemliga modeparadiset: https://www.bestsecret.se/marketmakers

—–

Några tidsstämplar och länkar:

—–
Twitter: twitter.com/marketmakerspod
Kontakt: podcast@marketmakers.se
Hemsida: www.marketmakers.se/

Vi som rattar podden hittar du på:
twitter.com/alden_niklas
twitter.com/franzen_fabian

One comment on “#147 Roku Rockar Trade Desk

  1. Lena K skriver:

    Hej, bra podd. Märker att Niklas gillar ordet “egentligen” men uttalar det egenKligen. Gör ont i öronen varje gång du använder det :).

    Allt gott
    Lena

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *